👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری (فصل دوم)

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات

36

حجم

0/84 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری در 36 صفحه ورد قابل  ویرایش با فرمت doc

ویژگی های فایل

- 36 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2012 به قبل و بخش پیشینه از 2012 به قبل

- شامل 31 صفحه متن و 5 صفحه منابع استفاده شده و مفید

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف یادگیری

انواع یادگیری

عوامل مؤثر بر یادگیری

انواع بازده‌های یادگیری

نظریات یادگیری

نظریه‌های رفتاری 

نظریه شرطی‌سازی کلاسیک 

نظریه کوشش و خطا 

نظریه شرطی‌سازی کنش‌گر 

نظریه‌های شناختی 

نظریه یادگیری گشتالت 

نظریه یادگیری معنی‌دار کلامی 

نظریه اجتماعی – شناختی 

اصول یادگیری موثر

یادداری

نظام یاد

مراحل حافظه

عوامل موثر بر فرآیند یادآوری

پدیده‌های استثنایی در یادآوری

جمع بندی

پیشینه پژوهش

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

از جمله ویژگی‌های انسان، استعداد خاص او در یادگیری است. به یقین می‌توان گفت که پیدایش و بقای تمدن و فرهنگ انسان، به وجود استعداد یادگیری او بستگی داشته و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت‌های اجتماعی در زندگی انسان، یادگیری است. کودک در آغاز، با برخی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فیزیولوژیک و غریزی، پا به دنیا می‌گذارد. از آن پس به جز ظرفیت‌های غریزی و طبیعی نظیر رشد و نمو و بازتاب‌ها، آنچه شخصیت او را می‌سازد، حاصل یادگیری اوست. آموزش‌های خانواده، آموزش‌های مدرسه‌ای و آموزش‌های اجتماعی، همه قسمت‌هایی از زندگی او را تشکیل می‌دهند که تماما یادگیری است. پس حیطه یادگیری گسترده است و رفتارهای تحصیلی و غیرتحصیلی را شامل می‌شود و در مدرسه و یا هر جای دیگری که کودکان، دنیایشان را تجربه می‌کنند، رخ می‌دهد (ولایتی، 1391).

پیشینه تحقیقات

ولایتی (1391) نیز تأثیر بازی رایانه ای آموزشی را بر یادگیری، یادداری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی پایه دوم ابتدایی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که بازی رایانه ای آموزشی ریاضی باعث افزایش یادگیری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی در درس ریاضی شده اما موجب افزایش یادداری آنها نمی شود.

👇محصولات تصادفی👇

طراحي دانشکده معماري (دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول) پاورپوینت بررسی خط تولید مربای هویج ادبیات نظری و پیشینه تجربی طراحی شغلی پیشینه تحقیق و مبانی نظری تمرکز مالکیت (فصل دوم) جزوه حکمت هنر اسلامی استاد وثیق + دو سری نمونه سوال